Naprawę zawieszenia powierz specjaliście od
Czym jest zawieszenie , budowa i zasada działania
Zawieszenie samochodu to mechanizm złożony z wielu współpracujących elementów, części powiązanych ze sobą i zależnych od siebie. Zawieszenie jest to zespół elementów sprężystych i łączących ich elementów w konstrukcję nośną samochodu z jego kołami. W skład zawieszenia wchodzą takie elementy jak : wahacze, drążki skrętne, drążki reakcyjne, resory, stabilizatory, belki oraz amortyzatory.
Zawieszenie samochodu z trzech grup elementów :
- elementy wodzące
- elementy sprężyste
- elementy tłumiące
Rozróżniamy różne typy zawieszenia według najbardziej popularnych zastosowań :
1 Niezależne z kolumnami prowadzącymi Mc Pherson
2 Niezależne z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i sprężynami śrubowymi
3 Niezależne tylne z wahaczami wzdłużnymi
4 Niezależne tylne z wahaczami skośnymi
5 Niezależne wielowahaczowe
W dzisiejszych czasach samochód musi się poruszać po różnych nawierzchniach i tak też jest skonstruowany aby sprostać oczekiwania właściciela. Niestety nasze drogi nie dają nam wyboru, mamy samochód osobowy a nie terenowy a i tak jesteśmy zmuszenie jeździć po naszych dziurawych drogach, bo nie mamy wyboru . Zawieszenie pracuje wtedy bardziej intensywnie a co za tym idzie z używa się dużo szybciej . Przypominam iż sprawne zawieszenie to nie tylko komfort podróżowania ale przede wszystkim bezpieczeństwo-musimy częściej sprawdzać zawieszenie .
Awaria zawieszenia
Najczęstszą przyczyną awarii zawieszenia samochodu osobowego ( nie terenowego ) są nierówności w drogach. Ich zużycie potęgują również niskie temperatury oraz sól drogowa, używana w zimie do posypywania dróg ( w innych krajach stosuje się lepsze rozwiązania ). Sól ma działanie korozyjne, silnie ingerujące w warstwę gumy oraz teflonu wchodzącego w skład zawieszenia samochodu. Zawieszenie pracujące na naszych krajowych drogach zużywa się dwukrotnie szybciej, nic z tym my jako kierowcy nie możemy zrobić - wszystkich dziur nie ominiemy .
Najczęściej awarią zawieszenia ulegają części :
- amortyzatory
- końcówki drążka kierowniczego
- łączniki drążka stabilizatora
- sworznie
- wahacze
Nasz serwis specjalizuje się w naprawach zawieszenia, posiadamy profesjonalne wyposażenie do precyzyjnego diagnozowania i testowania stanu zawieszenia samochodu. Elementy zużyte w układzie zawieszenia podlegają wymianie lub regeneracji wedle oczekiwań właściciela samochodu.
Nasz serwis posiada nowoczesne wyposażenie do naprawy zawieszenia :
Specjalistyczny bardzo mocny i szybki szarpak hydrauliczny
- imituje warunki drogowe dzięki którym mechanik może precyzyjnie określić usterki zawieszenia
Tester amortyzatorów z wydrukiem tłumienia amortyzatorów
- precyzyjnie określa stan amortyzatorów oraz sprężyn w układzie zawieszenia
Przyrząd komputerowy do ustawienia geometrii
- każdorazowe wykonanie naprawy zawieszenia wymaga regulacji geometrii zawieszenia i układu kierowniczego !
Po każdej naprawie zawieszenia samochód przechodzi testy szarpak / tester amortyzatorów oraz kontrolę geometrii potwierdzone odpowiednimi wydrukami - bezpieczeństwo jest bezcenne .
U nas tak się naprawia i testuje zawieszenie mamy na czym to sprawdzić, są mechanicy którzy naprawy zawieszenia i regulacje geometrii wykonują na oko , jak się uda twierdząc że jak się wymieniło wahacz to się nic nie mogło zmienić . Można i tak każdy ma prawo wyboru ...
Zapraszamy do wykonywania napraw zawieszenia w naszym serwisie
z nami na pewno dojedziesz do celu ...