- Naprawa jest wykonywana na żądanie klienta, na podstawie sporządzonego przez serwis zlecenia wykonania usługi-naprawy/diagnostyki.
- Na karcie zlecenia są dane Klienta oraz dane samochodu. Ponadto karta zlecenia zawiera przewidywany zakres czynności serwisowych, naprawczych i diagnostycznych zleconych przez Klienta,opis niedomagań usterek które obowiązkowo musi przekazać Klient aby usługa mogła być prawidłowo ukierunkowana.
- Przed oddaniem samochodu do naprawy Klient zobowiązany jest przekazać wykaz przedmiotów wartościowych znajdujących się w pojeździe pracownikowi działu obsługi klienta firmy Adar . W przypadku nie spełnienia przez Klienta warunku pkt 3 firma Adar nie bierze odpowiedzialności materialnej za pozostawione przedmioty.
- Na życzenie klienta zostaną określone szacunkowe koszty naprawy samochodu. Koszty szacunkowe to bezpłatna forma określenie przewidywanych kosztów usługi na podstawie stanu pojazdu dające się ustalić w czasie czynności przyjęcia samochodu z określeniem kosztów robocizny i części według cenników obowiązujących w momencie oszacowania.
- Jeżeli podczas wykonywania usługi ujawni się konieczność wykonania dodatkowych czynności naprawczych serwis poinformuje Klienta. W takim przypadku wykonanie czynności dodatkowych nastąpi dopiero po zatwierdzeniu rozszerzonego zakresu usług serwisowych. Forma zatwierdzenia-pisemna,ustna/telefoniczna, e-mail , sms każdorazowo określi serwis firmy Adar . W przypadku, gdy stwierdzone zostaną usterki, które nie były zlecone do naprawy a mają wpływ na bezpieczeństwo pojazdu serwis uprzedzi Klienta o konieczności usunięcia takich usterek. Serwis stosuje kalkulację wynikową na zleconą usługę po zakończeniu naprawy samochodu i wykonaniu wszelkich prac określonych w zleceniu wykonania usługi oraz dodatkowo uzgodnionych w trakcie realizacji zlecenia.
- Jeżeli z jakiś przyczyn Klient zrezygnuje z naprawy samochodu w trakcie rozpoczętego wykonywania usług zgodnie z sporządzonym przez serwis zleceniem klient musi pokryć koszty montażu rozbrojonych elementów samochodu (przywrócenia do stanu przed rozpoczęciem naprawy-jeśli istnieje taka możliwość). W przypadku odstąpienia Klienta od pokrycia wszelkich kosztów związanych z poskładanie pojazdu serwis odstąpi od dalszych usług i wyda Klientowi samochód nie poskładany do stanu w jakim był przyjęty do naprawy (rozbrojony w stanie jakim została podjęta decyzja o rezygnacji z usługi) .
- Przewidywany termin odbioru wyznaczony jest w karcie zlecenia w zależności od możliwości serwisu i zakresu zleconej usługi. Klient zobowiązany jest do niezwłocznego odbioru pojazdu po otrzymaniu informacji z serwisu. W razie uchybiania przez Klienta powyższemu terminowi odbioru serwis prześle klientowi drogą pocztową wezwanie z podaniem dodatkowego terminu na odbiór. Gdy w terminie dodatkowym Klient nie odbierze pojazdu zapłaci serwisowi karę umowną w wysokości 30 zł. za każdy dzień zwłoki liczony od dnia następnego od wyznaczonego terminu dodatkowego. Serwis może dochodzić odszkodowania na warunkach ogólnych jeżeli wysokość szkody przewyższy zastrzeżoną karę umowną.
- Nie odebranie pojazdu w ciągu 6 miesięcy po upływie dodatkowego terminu wskazanego zgodnie z pkt 7 oznacza wyrażenie zamiaru pozbycia się pojazdu . Serwis może usunąć porzucone w ten sposób pojazdy .
- Rozliczenie zlecenia następuje na podstawie cenników obowiązujących w serwisie w momencie składania zlecenia. Cenniki robocizny oraz części zamiennych znajdują się w serwisie i na żądanie Klienta będą mu przedstawione do wglądu. Należność za wykonane zlecenia jest płatne na postawie wystawionej na dzień odbioru faktury, rachunku lub paragonu, gotówką w kasie serwisu przed wydaniem pojazdu lub inną formą płatności wskazanej przez serwis( karta,przelew ). Serwis nie wykonuje żadnych usług w których forma płatności miała by być przelewem z odroczonym terminem płatności . Brak zapłaty stanowi podstawę do odmowy wydania pojazdu oraz powoduje naliczanie odsetek w wysokości ustawowej- począwszy od dnia wymagalności .
- W celu zabezpieczenia kosztów naprawy pojazdu wykonanej na podstawie powyższego zlecenia usługi Klient ustanawia na rzecz Serwisu zastaw na stanowiącym jego własność samochodzie bliżej określonym w karcie zlecenia o wartości do ustalenia według EUROTAX,AUDATEX .
- Z chwilą zawarcia umowy Klient oddaje w posiadanie Serwisu przedmiot zastawu określony w pkt. 10 . Serwis może oddać przedmiot zastawu do przechowania osobom trzecim, zajmującej się przechowywaniem rzeczy tego rodzaju, bądź przechowywać przedmiot zastawu we własnym zakresie przez czas od daty zawiadomienia Klienta o terminie wydania samochodu po naprawie do czasu zapłacenia kosztów naprawy na koszt Klienta .
- Zastaw zabezpiecza wszelkie koszty serwisu, należność za naprawę, odsetki za opóźnienie w zapłacie kosztów naprawy i inne koszty związanie z przedmiotem zastawu.
- Serwis nie odpowiada za samochody naprawione i nie odebrane w wyznaczonym terminie .
- Wszelkie spory wynikłe z wykonania usługi naprawy będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo ze względu na siedzibę firmy Adar .
- Klient podpisując zlecenie dotyczące naprawy samochodu wskazanego w zleceniu oświadcza iż jest uprawniony do wyrażania zgody ustawiania zastawu na przekazanego do serwisu Adar samochodu wskazanego w zleceniu naprawy.
- Informacja dla klienta-serwis nie jest w stanie sprawdzić przy przyjęciu samochodu do naprawy czy wszystko w nim działa, w związku z tym nie bierze też odpowiedzialności czy wszystko w nim działa przy wydaniu samochodu z serwisu. Serwis odpowiada tylko za to co było zlecone/naprawiane. Klient podpisując zlecenie przyjmuje to do wiadomości bez zastrzeżeń.
Warunki gwarancji
Serwis udziela gwarancji na usługę tylko zleceniodawcy (czas gwarancji zawsze jest wpisany na fakturze/rachunku serwisowym lub w książce serwisowej) oraz na części zamienne zgodnie z warunkami określonymi przez producenta części zamiennych oraz producenta samochodu (naprawa zgodna z technologią), gwarancja nie przechodzi na następnego właściciela samochodu . Usterkę należy zgłosić w terminie do 14 dni od jej ujawnienia. Po tym terminie zgłoszenie reklamacyjne nie będzie rozpatrywane. Samochód musi być dostarczony do serwisu przez właściciela w stanie nie rozmontowanym na własny koszt (serwis nie pokrywa kosztów transportu).
Gwarancja nie obejmuje :
- normalnego zużycia eksploatacyjnego części zamiennej
- części uszkodzonych w wyniku nie właściwej eksploatacji samochodu, samowolnych przeróbek/napraw, pożaru lub wypadku
- działania osób trzecich innych niż pracowników serwisu Adar
- uszkodzenia części zamiennych modyfikowanych,naprawianych,demontowanych lub w inny sposób naruszonych przez klienta
- uszkodzenia części zamiennych spowodowane złym stanem technicznym samochodu
- uszczelki, uszczelnienia, masy uszczelniające oraz uszczelniacze
- pompy paliwa oraz sondy lambda w samochodach zasilanych gazem
- serwis na czas naprawy nie wydaje samochodu zastępczego ani nie pokrywa jego kosztów wynajęcia
- przeglądów, prac diagnostycznych i kontrolnych
- usterki spowodowanej nie wykonaniem programu przeglądów zgodnie z normami określonymi przez producenta samochodu
Klient podpisując zlecenie , fakturę , rachunek potwierdza zapoznanie się z regulaminem wykonywania napraw w serwisie ADAR oraz z warunkami udzielania gwarancji na wykonywane usługi, oraz że nie wnosi zastrzeżeń i akceptuje je bez zmian w pełnym zakresie.
Uwaga bardzo ważne :
Serwis nie bierze żadnej odpowiedzialności za samochody odebrane z serwisu . Wszelkie zastrzeżenia co do stanu samochodu będącego przedmiotem zlecenia, należy zgłosić pracownikom biura obsługi przed opuszczeniem terenu serwisu samochodowego firmy ADAR.